מעובדתנו עם רופאים עולה שוב ושוב נושא קידום דיגיטלי והבאת מטופלים לקליניקה תוך התמקדות בפעולות רפואיות מועדפות
רובם ככולם מרגישים הרופאים חוסר אונים לאור העובדה שאין להם כל דרך למדוד עלות אל מול תועלת ולהעריך את איכות המוצר, את איכות השירות ואת התועלת אשר נצמחת להם
מניסיון רב של רופאים בנושא ,אנו ממליצים לערוך הסכם קידום אתרים מפורט,למעשה תאום ציפיות בכתב על מנת למנוע פערי צפיות בעתיד
ברשימה להלן אתייחס לנקודות חשובות בהסכם.
- בטרם התקשרות עם ספק כלשהו מומלץ לערוך עבודת הכנה קצרה הכוללת:
- מי הם הסובלים מבעיות אלו- פרופיל משתמש: גיל, מין, לייף סטייל, מגזר וכו' ירידה לפרטים פירושו קהל מפולח
- הגדרת קהלי יעד מדויקים
- רשימה התחלתית של מילות מפתח/ביטויי חיפוש
- רשימת מתחרים
- רמת ציפיות של כמות מטופלים אשר אנו מקווים שיגיעו בחודש כתוצאה מההסכם
- פירוט השירותים המוצעים כגון:
- הקמת אתר :
- באילו טכנולוגיות נבנה האתר (עדכניות,שכיחות- ככל שמחר נעבור לספק אחר)
- אתר רספונסיבי- אתר גמיש שמגיב ומתאים את עצמו אוטומטית לכל סוגי המסכים
- התאמת האתר,מבנהו ותכניו לקידום בהתאם לדרישות גוגל וכיוצב.
- ממשק משתמש ידידותי- על מנת שיתאפשר לך לנהל את התכנים באתר באופן עצמאי
- המלצה על מבנה אתר אופטימלי
- מחקר מילות מפתח או ביטויים מתאימים והמלצה על מועדפים
- מחקר אתרים מתחרים
- קישורים פנימה והחוצה מהאתר
- רישום במדריכים מקוונים (directories).
- כתיבה שיווקית- ככל שתבחרו להעלות לאתר רשימות/מאמרים משלכם (מאוד מומלץ) ותדרשו לגורם אשר יערוך את החומר
- מצגים והתחייבויות
- מועד תחילת תוצאות- עלפי רוב חולף פרק זמן לא קצר בין מועד תחילת העבודה ועד תחילת יצירת תוצאות- חשוב לתחום פרק זמן זה
- תוצאות קידום- יש להגדיר מה נחשב בגדר מטרה/הצלחה של תוצאות הקידום –מיקום בתוצאות חיפוש, כמות כניסות לאתר…
- ככל שמסתכלים על מדדי פעילות איכותיים ברמה יומית, הדבר מאפשר לנו לבצע ניסויים ולמדוד
- ניסוח שאלות עסקיות- יש לחשוב על מדדים שבאמת מעידים על ההצלחה (או הכשלון)
- מה חשוב לנו למדוד- האם כניסות לאתר/ זמן שהייה/דפים נצפים באמת משקף לנו מדד הצלחה?
רצוי לבחור מדדים איכותיים המותאמים בצורה ספציפית לעסק שלנו ומתייחסים למטרות העסקיות שאנו ו/או הגולשים שלנו שואפים להשיג באמצעות האתר
- דוחות תקופתיים – עריכת דיווחים שוטפים על ביצוע עבודה והתקדמות בדירוג. יש להגדיר אילו דוחות נקבל מדי חודש
- לגבי קידום אורגני- פירוט פעולות שנעשו כמו מספר המאמרים שנכתבו, מילות חיפוש שקודמו בהתאם למה שסוכם בהסכם.
- קידום ממומן – דוחות סטטיסטיים
- התאמות הנדרשות מעת לעת לאור שינויים טכנולוגיים כגון עדכוני אלגוריתם במנועי החיפוש
- הגבלת אחריות בעניין נזקים לצדדים שלישיים בגין הפרת זכויות יוצרים או חוק הספאם
- סיום התקשרות-האם כל אחד מהצדדים יכול להודיע בכתב תוך זמן סביר מראש על סיום ההתקשרות, מה עולה בגורל כספים ששולמו אך טרם סופקה הסחורה/השירות
האם הפרת חוזה מאפשרת סיום התקשרות –יש לציין בחוזה מה הם סעיפים מהותיים לצורך כך
- תקופת התקשרות מינימאלית ומה קורה אם לא עומדים בתקופת ההתקשרות המינימאלי, ככל שנעשה תשלום מראש.
- מה קורה בסיום ההתקשרות בין הצדדים
- החומרים והתוצרים עוברים ללקוח – פירוט מה עובר ואיך ועל חשבון מי.
- דומיין – הדומיין עובר להיות על שם הלקוח
- העברת קבצי המקור של בניית האתר – על מנת שתוכל לקחת את האתר לכל ספק חדש
- אחסון האתר – ככל שהאחסון נעשה גם הוא אצל הספק
- תכנים – כל התכנים נשארים שלך מבחינת קניין רוחני ונותן השירותים לא ייעשה בהם שימוש חוזר ו/או נוסף ללא אישור בכתב מצידך
- קישורים- חלק מהותי מקידום אתרים נובע מקישורים שהמקדם מציב באתרים חיצוניים המסייעים למיקומו של האתר המקודם, מה קורה עם אותם קישורים?
- מבנה התמורה וכנגד מה נעשה תשלום:
- האם בגין כל מאמר או קישור?
- האם בגין כל עליה במקומות החיפוש הרלוונטיים (תוצאות)?
- האם בגין כל שעת עבודה?
- האם בגין חלוף כל חודש?
- האם תשלום גלובאלי?
חברים, אין ספק כי אנו אמורים להיות נוכחים במקום בו נמצאים המטופלים שלנו,במקום בו הם מחפשים מידע ופתרונות.
אחד מכלי השיווק החזקים ביותר הוא כתיבת מאמרים והמוצגים באתר. מאמר לא צריך להיות ארוך, אבל הוא צריך לספק מידע על היכולת שלך לפתור את הבעיה של הלקוח.המאמר צריך להתייחס לבעיה של המטופל והוא המטופל רוצה לברר אם יש לך יכולת וניסיון לפתור בעיות דומות לשלו.