073-3260430

להתייעצות עם המומחים שלנו התקשרו

073-3260430

רופא בעל שליטה בחברה – האם חלוקת דיבידנד בשיעור מוטב בקרוב?   

שלום לכולנו

ברשימה הקודמת פנינו לבעלי החברות אשר ביננו שאת פעילותם המקצועית מאגדים באמצעות חברה.

פנינו על מנת להדגיש מציאות עכשווית בה תנאי האינפלציה והריבית מביאים את המוסדות הפיננסיים לבקש ריבית על הלוואות בשיעור שנתי של כ-6%- 8% לשנה ויותר.

פנינו על מנת להאיר מציאות פיננסית בה יש  כדאיות ליטול הלוואה מהחברה שלנו בשיעור ריבית נמוך לעומת הריבית המוצעת ע"י הבנקים.

ברשימה זו נפנה אליכם בעלי החברות בעצה אשר עשויה להיות מפתה וכלכלית ואף אולי משלימה לרשימה הקודמת כאמור זה לא סוד כי מאז תחילת 2023 קיימת ירידה המשמעותית בהכנסות המדינה מחד ועלייה מתמשכת בהוצאות המדינה מנגד.

במתמטיקה פשוטה רוצה לומר, הגדלת הגירעון בתקציב המדינה

ההיסטוריה מלמדת כי אחד הכלים הנוחים והאפקטיביים למילוי ארנק המדינה במצבים שכאלו  הוא להכריז על מבצע "דיבידנד מוטב" לפיו חלוקת דיבידנדים לבעלי שליטה תחויב בשיעור מס מופחת של 25% בלבד, במקום 30% ( או  33% כולל מס יסף ככל וסך ההכנסה השנתית של היחיד (בעל השליטה) עולה על 647,641 ש"ח )

לא מעט כסף רבותיי !

אז ,בעל שליטה ,אם הרהרת ושקלת להכריז על דיבידנד, כדאי יהיה להמתין ולראות באם אכן רשות המיסים תצא בבשורה  ואנו כמו תמיד נעקוב.

מאמר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתכנו יעוץ או חוות-דעת

הכותב, רו"ח ארז כהן ממשרד ארז כהן ושות' רואי חשבון המתמחה ברפואה עסקית- שירותי ראיית חשבון, ליווי פיננסי ופיתוח עסקי לרופאים